World Usability Day je celosvetová akcia pre nadšencov UX dizajnu, ktorá sa od roku 2005 snaží motivovať odborníkov venovať sa použiteľnosti webov, aplikácií a ďalších produktov.
Vďaka zaujímavým slovenským a zahraničným rečníkom predstavuje jedinečnú príležitosť dozvedieť sa viac o UX a použiteľnosti. Vypočujte si zaujímavé prednášky a rozšírte svoje obzory.
Digitálna transformácia prestížnej verejnej inštitúcie, ktorá slúži stovkám miliónov ľudí, predstavuje jedinečné výzvy. Ako udržať obsah jasný a konzistentný napriek právnej zložitosti? Na tejto prednáške sa podelíme o skúsenosti s implementáciou používateľsky orientovaného prístupu na Európskom patentovom úrade, ktorý zjednocuje odbornú terminológiu pre rôzne digitálne nástroje a skupiny používateľov. V konečnom dôsledku ide o sprístupnenie verejných služieb pre každého.
Prezentácia je o vytváraní niečoho nositeľného z odpadu. Ako v malom kúpeľnom mestečku vzniká z koženého odpadu ľadvinka, ktorú budete chcieť nosiť všade. Dizajn a jeho čaro sa dá nájsť naozaj vo všetkom, len treba otvoriť oči a odvážne skúšať to, čo ešte nikto pred vami neurobil. V OZ Ši a nechaj šiť spájajú ekológiu s prácou s ľuďmi s hendikepom a „je to tá najkrajšia práca, akú sme doteraz robili“.
Revolúcia alebo evolúcia v UX dizajne? Prednáška o tom, prečo a ako navrhovať používateľské rozhrania pre najrýchlejšie rastúcu skupinu online používateľov - seniorov. Prejdeme od fyzických a kognitívnych výziev až po praktické tipy a triky.
Pre väčšinu z nás život netvorí dovolenka a výlet, ale každodenný pohyb v meste. Naše mestá sa ale stretávajú s informačným zahltením, ktoré nás mentálne oslabuje s množstvom zbytočných bariér, ktoré bránia spokojnej mestskej mobilite. Či už ide o teplo, zlý vzduch, zábradlie, podchody a nadchody alebo dopravné značenie, každý detail verejného priestoru ovplyvňuje našu náturu a každodennú náladu. Veronika sa ako dizajnérka zameriava na evidence-based prístup ku kultivácii verejných priestranstiev a so svojou neziskovkou Naše kultivované mestá pracuje pre viac ako dve desiatky miest v Česku a na Slovensku. Prednáška bude zhrnutím výskumov z rôznych odborov, empirickej skúsenosti a osobných postrehov ohľadom celospoločenských nastavení, ktoré môžeme vyčítať z verejného priestoru mesta.
Ulice, v ktorých je reklama umiestnená kultivovane, sú pre ľudí zdravšie a prívetivejšie. Naopak, uliciam zamoreným vizuálnym smogom sa snažíme vyhnúť, stávajú sa tranzitnými priestormi. Ako nadizajnovať pravidlá umiestnenia reklamy, prečo pri tom potrebujete spolupracovať minimálne s ďalšími 30 odborníkmi a ako presvedčiť podnikateľov, že nepotrebujú oblepiť svoju prevádzku reklamou?
Ak vás zaujíma, ako vyzerali predošlé ročníky WUD, pozrite si záznamy prednášok.